لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

مهار آتش‌سوزی در طاق بستان کرمانشاه


آتش‌سوزی در طاق بستان
آتش‌سوزی در طاق بستان

بنا به گزارش‌ها آتش‌سوزی در دامنه‌های طاق بستان کرمانشاه مهار شده و به گفته مقام‌های مسئول آسیبی به محوطه باستانی طاق بستان وارد نشده است.

به گفته مراد شیخ ویسی، مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه، این آتش‌سوزی در ساعت ۹ شب سه‌شنبه آغاز شد.

این مقام مسئول گفت: «پس از اطلاع از این اتفاق سریعا در محل حاضر شدیم و با کمک NGO ها پس از چند ساعت موفق به مهار آتش شدیم.»

از سوی دیگر علیرضا مرادی بیستونی مدیر مجموعه فرهنگی طاق بستان به خبرگزاری ایسنا گفت این آتش‌سوزی در ارتفاعات طاق بستان رخ داده و به هیچ وجه شعله‌های این آتش وارد مجموعه فرهنگی طاق بستان نشده است. وی افزود این آتش حتی به ۲۰۰ متری محوطه طاق بستان هم نرسیده و به همین دلیل هم هیچ آسیبی به این محوطه تاریخی وارد نشده است.

در همین باره ناصر اسفندی معاون فنی یگان حفاظت از مراتع و جنگل‌های کشور در مصاحبه با ایلنا علت وقوع این حادثه را احتمالا گردشگران یا کوهنوردان دانسته است. او نیز وقوع این حادثه در مراتع تُنُک اطراف این منطقه و وارد نشدن خسارت به آثار باستانی منطقه را تایید کرد.

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نوشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد. وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به یکی از جذابیت‌های گردشگری این منطقه تبدیل کرده است.

XS
SM
MD
LG