لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۵

دو برنز و یک نقره سهم ایران از دو روز اول کشتی آزاد المپیک


کمیل قاسمی
کمیل قاسمی

با پايان يافتن روز های اول و دوم مسابقات کشتی آزاد المپيک ۲۰۱۲ لندن ، در حالی که ۵ مدال طلا در پنج وزن ۵۵ ،۶۰ ، ۷۴ ، ۸۶ و ۱۲۰ کيلو گرم توزيع شد، دستان کشتی‌گيران ايرانی همچنان از مدال طلا کوتاه ماند.

روز شنبه در روز دوم اين مسابقات احسان لشکری در ۸۴ کيلو، کميل قاسمی در ۱۲۰ کيلو و مسعود اسماعيل پور در ۶۰ کيلو گرم به مصاف حريفان خود رفتند و عليرغم اينکه در ابتدا با کشتی‌های خوب و پيروزی بر حريفان، اردوی ايران را به کسب مدال طلا اميدوار کردند اما در نهايت يکی پس از ديگری شکست خورده و از راه يابی به فينال بازماندند.

احسان لشکری: مدال برنز

احسان لشکری کشتی گير وزن ۸۶ کيلوگرم تيم ملی کشتی آزاد ايران که با پيروزی بر يرمک بايداشف از قزاقستان ، حاجی مراد نورماگموداف کشتی‌گير داغستانی الاصل ارمنستان و آنزور يوريش از روسيه تا مرحله نيمه نهايی پيش رفته بود ،با باخت در برابر شريف شريف‌اف قهرمان جهان از جمهوری آذربايجان به گروه بازنده‌ها رفت . احسان لشکری با پيروزی در اين گروه برای کسب مدال برنز به ديدار ابرهيم بلوک باش از ترکيه رفت و شنبه شب در دو وقت دو دقيقه‌ای با کسب امتياز بر او پيروز شد و در نهايت به مدال برنز مسابقات المپيک لندن دست يافت .

کميل قاسمی: مدال برنز

کميل قاسمی کشتی‌گير وزن ۱۲۰ کيلو گرم تيم کشتی ايران نيز که در ابتدا بر بوهلار از کانادا پيروز شده بود در ادامه مسابقات به سد آرتور تايمازوف کشتی‌گير سرشناس ازبکستان رسيد و با شکست در برابروی از راه‌يابی به فينال بازماند. کميل قاسمی که با اين باخت به گروه بازنده‌ها رفته بود ،با پيروزی در برابر نيک موتاين از آلمان برای کسب مدال برنز به مصاف ترول دلاگنف کشتی‌گيری از امريکا رفت.

کميل قاسمی سرانجام دراين کشتی تايم اول حريفش را به راحتی ۴ بر صفر شکست داد، در تايم دوم به او باخت و در تايم سوم با يک امتياز به پيروزی رسيد و مدال برنز گرفت.

مسعود اسماعيل پور : بدون مدال

مسعود اسماعيل‌پور کشتی‌گير وزن ۶۰ کيلو گرم ايران نيز که عليرغم شروع خوب بر کشتی‌گيرانی از مکزيک و قزاقستان پيروز شده بود، در دور سوم به حريف روسی خود باخت. اسماعيل‌پور که با شکست در برابر بسيک کودوخوف روسی ، از راه‌يابی به فينال اين مسابقات بازمانده بود در ادامه رقابت‌ها مقابل حريف هندی خود نيز شکست خورد و فرصت رسيدن به مدال برنز را از دست داد.


چشمان کشتی ايران به يزدانی و تقوی

روز يکشنبه و در آخرين روز از رقابت های کشتی، دو کشتی گير ايرانی ديگر يعنی رضا يزدانی در ۹۶ کيلو و مهدی تقوی در ۶۶ کيلو گرم به مصاف حريفان خود خواهند رفت. مهدی تقوی و رضا يزدانی هر دو سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارند .اين رقابت‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ يکشنبه به وقت ايران برگزار می‌شود.

پيش از اين صادق گودرزی در ۷۴ کيلو گرم به مدال نقره دست يافته بود و حسن رحيمی نيزدر ۵۵ کيلو گرم با شکست در برابر حريفان از دور مسابقات حذف شده بود.

تیم کشتی آزاد ايران در ۵ وزن اول تاکنون دو مدال برنز و يک نقره کسب کرده و کاروان ورزشی ايران در المپيک ۲۰۱۲ لندن نيز در مجموع ۴ طلا ، ۵ نقره و سه برنز بدست آورده است.

XS
SM
MD
LG