لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۳

سپاه پاسداران: تیمی مربوط به مجاهدین خلق را منهدم کردیم


محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران
محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران، روز یکشنبه ۱۵ فروردین از انهدام آنچه که یک «تیم شرارت» مرتبط با سازمان مجاهدین خلق در استان سیستان و بلوچستان خواند خبر داد.

محمد مارانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «با همکاری و تعامل مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، یک گروهک تروریستی وابسته به منافقین در شهرستان نیکشهر به طور کامل منهدم شد.»

به گفته فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در این عملیات «احمد صحویی» فرمانده این تیم به همراه چهار نفر دیگر از اعضای این گروه در روستای چانف نیکشهر کشته شده‌اند.

این فرمانده سپاه پاسداران درباره «احمد صحویی» گفته است که او عضو سابق سازمان مجاهدین خلق بوده و به مدت سه سال در پادگان اشرف در عراق تحت آموزش‌های «خرابکارانه» بوده است.

محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین از کشف مقادیری سلاح و مهمات در عملیات مذکور خبر داد.

او افزود: «سرقت‌های مسلحانه و قتل از سوابق این تیم شرور بوده و مدت‌ها تحت رصد نیروهای امنیتی قرار داشتند. در این عملیات ۵ قبضه سلاح جنگی و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.»

اوایل اسفند ماه گذشته محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، نیز از دستگیری عواملی در مرزهای جنوب شرق و غرب کشور خبر داد که به گفته او قصد داشتند در جریان انتخابات هفتم اسفند به اقدامات «تروریستی» دست بزنند.

در حالی مقامات امنیتی –نظامی ایران از «انهدام» یک گروه وابسته به سازمان مجاهدین خلق در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند که تاکنون، کمتر گزارشی از حضور تیم‌های وابسته به این سازمان در شرق ایران گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG