لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۰

ورود مجلس به پرونده شکنجه خانگی اعظم و دخترانش در مشهد


جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی می‌گوید پرونده حادثه شکنجه ۲۱ روزه یک زن و دخترانش در مشهد در صحن مجلس و شورای تأمین استان خراسان رضوی مطرح می‌شود.

آقای قدوسی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره این پرونده گفت: «از طرف نمایندگان مشهد به رئیس دادگستری، وزیر کشور، استاندار و وزیر بهداشت برای پیگیری درمان این افراد نامه‌ای نوشتیم که هفته آینده از تریبون مجلس قرائت می‌شود و در تذکر به استاندار به وی توصیه کردیم که این اتفاق در شورای تأمین استان طرح موضوع شود».

خبرگزاری ایسنا سوم اردیبهشت در گزارشی تصویری از آثار شکنجه و ضرب و جرح زنی جوان به نام اعظم خبر داد که شوهرش او را به همراه دو دختر خردسالشان به مدت ۲۱ روز در مشهد تحت حبس و شکنجه قرار داده است.

انتشار تصاویر شکنجه آنها در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا پلیس بعد از مدتی موفق با بازداشت شوهر اعظم که فرار کرده بود می‌شود.

بر پایه این گزارش، اعظم و دو دختر پنج و هشت ساله‌ اش به علت شرایط وخیم جسمی‌شان به بیمارستان منتقل شده و تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند.

در این زمینه غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت از تشکیل تیم تخصصی «سلامت» روان‌پزشکی و روان‌شناسی برای رسیدگی به وضعیت «اعظم و دخترانش» خبر داد.

به گفته آقای حقدادی به دلیل اینکه روانپزشک تشخیص داده که وضعیت آنها از نظر سلامت روانی در کنار یکدیگر بهتر می‌شود، در حال حاضر مادر و دخترانش در یک مرکز نگهداری کودکان ساکن هستند و دختران فعلاً شب‌ها در کنار مادر استراحت می‌کنند.

همزمان روز یکشنبه غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران شایعات مربوط به آزادی شوهر اعظم را رد کرد. به گفته آقای اژه‌ای متهم همچنان در بازداشت است و شایعه آزادی وی در قبال وثیقه ۲۰ میلیون تومانی صحت ندارد.

به گزارش ایسنا، شوهر اعظم در طول ۱۲ سال زندگی مشترک، بارها نسبت به همسرش با خشونت رفتار کرده است.

اعظم نیز که پیش از این سه بار به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز از همسرش به پزشکی قانونی مراجعه و بعد از دریافت مدرک ضرب و جرح از او شکایت کرده، به گفته خودش «به علت ترس از تهدیدات شوهرش و بی‌پدر شدن بچه‌هایش، شکایت‌های خود را پس گرفته است».

XS
SM
MD
LG