لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۴۶

۱۹ نماینده مجلس به ضرغامی: به ما فرصت پاسخگویی به روحانی را دهید


صفحه نخست روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه سال ۹۲ روزنامه وطن امروز در واکنش به سخنان حسن روحانی
صفحه نخست روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه سال ۹۲ روزنامه وطن امروز در واکنش به سخنان حسن روحانی
۱۹ نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با نوشتن نامه ای به عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از او خواسته‌اند تا فرصتی را برای منتقدان توافقتانه ژنو فراهم کند تا با حضور در صداو سیمای ایران نظرات خود را درباره این توافقنامه ارایه کنند.

امضاکنندگان این نامه، در جایی از آن تاکید کرده‌اند که در توافقنامه ژنو «قطعاً حقوق مسلم مردم مخدوش» شده است.

این نمایندگان با اشاره به سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران که چند روز پیش از این منتقدان توافقنامه ژنو را «کم سواد» نامیده بود، نوشته‌اند: «رئیس جمهور محترم در جمع اساتید دانشگاه نه تنها اساتید محترم دانشگاه را به جهت دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده است بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسبی کم‌سواد خطاب کرده است.»

حسن روحانی، در نیمه بهمن ماه امسال، در جمع دانشگاهیان، از آنها خواسته بود تا دانشگاهیان سکوت خود را بشکنند و در عرصه تحقیقات علمی خطوط قرمز را به رسمیت نشناسند.

او گلایه کرده بود که چرا فقط یک عده «کم سواد» که به گفته آقای روحانی «از بخش هایی خاص پول می‌گیرند»، باید درباره توافقنامه ژنو صحبت کنند.

ادبیات آقای روحانی و کم سواد خواندن منتقدان توافقنامه ژنو، روز چهارشنبه در جریان بررسی لایحه بودجه، شماری از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت حسن روحانی را واداشت تا با بیان تذکراتی، به این موضوع انتقاد کنند.

از جمله این نمایندگان منتقد، مهرداد بذرپاش، رئیس ستاد جوانان محمود احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ بود که حال نماینده تهران است.

‌آقای بذرپاش در عین حال مدیرمسوولی روزنامه «وطن امروز» را نیز برعهده دارد، که دوشنبه گذشته با شکایت یک نهاد دولتی از ۱۰ گزارش، یادداشت و تیتر این روزنامه، به دادگاه فراخوانده شد که پس از تفهیم اتهام، در نهایت با سپردن وثیقه آزاد شد.

روزنامه وطن امروز پس از اجرایی شدن توافقنامه ژنو، در شماره روز ۳۰ دی ماه خود، با سیاه پوش کردن صفحه نخست و چاپ عکسی که در آن تاسیسات هسته‌ای ایران در غبار و ابر غلیظ، فرو رفته است، ‌از اجرایی شدن توافقنامه ژنو با عنوان «هولوکاست هسته ای» یاد کرد.

حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضای جبهه پایداری از دیگر نمیاندگان امضاکننده این نامه است که مدیر مسوولی نشریه «۹ دی» را برعهده دارد. «۹ دی» از دیگر نشریات اصولگرای منتقد دولت حسن روحانی است که از زمان امضا و اجرای توافقنامه ژنو، انتقادهای تندی به دولت و مفاد این توافقنامه داشته است.

روزنامه‌های اصولگرای «کیهان» و «جوان» نیز در روزهای گذشته نسبت به «کم سواد» خواندن منتقدان توافقنامه ژنو توسط رئیس‌جمهوری ایران انتقاد و گلایه کرده‌اند.

روح الله حسینیان، مهدی‌کوچک زاده، علیرضا زاکانی، حسین نجابت، حسین طلا، مسعود میرکاظمی، محمد کوثری، محمد سلیمانی و زهره طبیب‌زاده از دیگر امضاکنندگان این نامه هستند که از آنها به عنوان اعضا یا نزدیکان به «جبهه پایداری» یا نمایندگان نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد یاد می‌شود. شماری از آنها در زمان دولت آقای احمدی نژاد یا عضوی از کابینه بوده‌اند یا اینکه سمت‌های دولتی را برعهده داشته اند.

نظر به اینکه و این سخنان از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است، مقتضی است فرصتی فراهم آوردیم تا منتقدان این توافقنامه که قطعاً حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است، با حضور موافقان به بحث و بررسی آن بپردازند.
XS
SM
MD
LG