لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۹

هواپیمای پاکستانی با بیش از ۴۰ سرنشین سقوط کرد


محل سقوط هواپیمای پاکستانی
محل سقوط هواپیمای پاکستانی

یک هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان با بیش از ۴۰ سرنشین در شمال این کشور دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به نقل از یک مقام دولتی، این هواپیمای متعلق به شرکت پی آی ای، بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی، از شهر چیترال واقع در شمال پاکستان به مقصد اسلام آباد، پایتخت این کشور در حال پرواز بود که ارتباط رادیویی خلبان با برج مراقبت بر فراز حویلیان واقع در منطقه خیبر پشتون خوآ در ۱۵۲ کیلومتری اسلام آباد، قطع شده و این هواپیما از صفحه رادار محو شده است.

تاج محمود خان، یک مقام دولتی به رویترز گفته است که تمامی اجساد سوخته و متلاشی شده‌اند.

به گفته این مقام دولتی، هواپیما در یک منطقه کوهستانی سقوط کرده است و پیش از آن‌که به زمین برخورد کند، آتش گرفته بوده است.

تصاویری که در شبکه‌های تلویزیونی پاکستان و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، زبانه‌های آتش ناشی از سقوط هواپیما و سوختن آن در دامنه یک کوهستان را نشان می‌دهد.

مقامات سازمان هواپیمایی پاکستان شمار کشته شدگان سقوط این هواپیما را ۴۷ تن اعلام کرده‌اند اما یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان، تعداد قربانیان را ۴۱ نفر دانسته است.

جنید جمشید، یک ستاره شناخته شده موسیقی پاپ پاکستانی که به تازگی نیز مبلغ مذهبی شده بود از جمله سرنشینان این هواپیما بوده است.

سقوط هواپیما در پاکستان امر غیرمعمولی نیست و چند سالی است که استانداردهای پایین ایمنی پرواز و هواپیماها در این کشور مورد انتقاد صاحب‌نظران علوم و فنون هوایی قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی یک هواپیمای مسافربری در نزدیکی اسلام آباد سقوط کرد که در جریان آن حادثه تمامی ۱۵۲ سرنشین هواپیما کشته شدند. دو سال بعد، یک هواپیمای متعلق به یک شرکت خصوصی هوایی پاکستان دچار سانحه شد که ۱۲۷ کشته بر جای گذاشت.

XS
SM
MD
LG