لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۷

سحام نیوز: مهدی کروبی دچار ناراحتی ریوی و گوارشی شده است


پسر مهدی کروبی می‌گوید، پدرش سه روز پیش برای انجام آزمایش ام آر آی به بیمارستان برده شده است
پسر مهدی کروبی می‌گوید، پدرش سه روز پیش برای انجام آزمایش ام آر آی به بیمارستان برده شده است
وب سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که آقای کروبی، سه روز پیش برای انجام آزمایش ام آر آی و بدون حضور هیچ یک از اعضای خانواده‌اش به یکی از مراکز درمانی برده شد.
به نوشته سایت سحام‌نیوز، مهدی کروبی روزه خود را در بیمارستان افطار کرده است و تا نیمه شب در بیمارستان بوده است.
سحام نیوز پس از آن این گزارش را منتشر کرده که وب سایتی به نام «نقد دولت» با انتشار عکسی از آقای کروبی کنار ساحل دریا، مدعی شده بود او نه در شرایط حصر خانگی که در شمال یا جنوب ایران و کنار ساحل دریاست.
به نوشته سایت سحام نیوز، مهدی کروبی در دوره حبس در ساختمان امن اطلاعات از دسترسی به هوای آزاد و آفتاب همواره محروم بوده است و به همین جهت دچار ناراحتی ریوی و گوارشی شده است.
محمد تقی کروبی، پسر مهدی کروبی در واکنش به انتشار این عکس، در صفحه فیس‌بوک خود این وب سایت را وب سایتی وابسته به «نهادهای امنیتی» توصیف کرد و نوشت: «ظاهراً با انتشار این عکس هدف دارند اخبار مرتبط به وضعیت نابسامان مکان حصر و همچنین مراحل درمانی چند هفته‌ای‌اشان را تحت شعاع قرار دهند و بگویند خانواده دروغ می‌گوید و او به جای حصر و حبس در سواحل شمال یا جنوب است.»
به نوشته آقای کروبی، ماموران امنیتی و اطلاعاتی در هفته‌های گذشته که خبرهایی از وخامت حال و بیماری پدرشان منتشر شده، «تاکنون گزارشی از روند درمان به پدر و خانواده نداده‌اند.»
محمد تقی کروبی در یادداشت کوتاه خود از ملاقات برادران کوچکش با مهدی کروبی خبر داده و نوشته است: «روحیه‌اش عالی و شاداب اما روزه داری موجب ضعف بیشتر در او شده است.»
محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز شنبه، ۲۹ تیرماه، گفته بود که پدرش طی یک هفته دو بار به بیمارستان منتقل شده و غلظت خون وی به طور بی سابقه ای بالا و نگران کننده است.
میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که همراه با همسرش در حصر خانگی به سر می‌برد، روز ۱۲ تیرماه امسال، به همراه زهرا رهنورد، همسر خود، و تعدادی از ماموران امنیتی برای معاینه پزشکی به بیمارستان قلب تهران رفت، اما در نهایت ماموران با تشخیص پزشکان برای بستری شدن او در بیمارستان مخالفت کردند.
به گزارش وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نشانه‌های بیماری میرحسین موسوی «سرگیجه و تداوم افت فشار خون» عنوان شده است که به نظر می‌رسد در ارتباط با نارسایی‌های قلبی او باشد.
در هفته‌های اخیر و به دنبال پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شماری از شخصیت و گروه‌های سیاسی خواستار آزادی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شده‌اند.
از جمله احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری، با نوشتن نامه‌ای به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده بود که زمینه آزادی زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، فراهم شده و آن‌ها در مراسم تنفیذ حسن روحانی شرکت کنند.
محمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین ایران نیز روز ۳۱ تیر ماه در یکی از مجموعه نشست‌های «شهر آرامش» در انجمن شاعران ایران، گفته بود: «از خدا می‌خواهیم که این فضا بازتر بشود، به خصوص با رفع حصر از عزیزانمان جناب آقای مهندس موسوی، جناب آقای کروبی و سر کار خانم رهنورد و آزادی زندانیان.»
پس از آن‌ها، حبیب الله عسگراولادی، عضو ارشد جمعیت موتلفه اسلامی و دبیر کل جبهه پیروان خط و امام رهبری نیز از ضرورت «توبه» میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان پیش‌شرطی برای رفع حصر آن‌ها، سخن گفته بود که با اعتراض فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی و اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی همراه شد.
فاطمه کروبی، در نامه‌ای به حبیب‌الله عسگر اولادی، خواستار آن شده بود تا زمینه مناظره معترضان ۸۸ را با مجریان و دبیر شورای نگهبان فراهم آید تا مردم به عنوان هیات‌منصفه اصلی به قضاوت بپردازند.
محمد تقی کروبی، پسر مهدی کروبی در بخش دیگری از یادداشت کوتاه خود در فیس‌بوک ضمن اشاره به نامه مادرش نوشته است: «پاسخ صریح مادرم به آقای عسگراولادی برنامه مراکزی که این روزها در محافل مختلف به ویژه جمع سیاسیون شایعه ای را به سرعت و از زبان چهره های شناخته شده مطرح می‌کردند برهم ریخت، شاید همین امر ناراحتی برخی‌ها را دوچندان کرده است.»
او در پایان نوشته خود، ابراز امیدواری کرده که «به جای توسل به این شیوه های ناشیانه سیستم به عهد خود وفا کند و اگر بنای تداوم رفتار غیر قانونی دارد ایشان را در خانه‌اش حصر و حبس کنند.»

در بهار سال ۹۱، برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان و وب سایت خبرآنلاین از سفر یک روزه مهدی کروبی به کاشان و دیدار نوروزی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده‌اشان در روستایی در شمال ایران خبرداده‌بودند که واکنش هایی را در پی داشت.

به گفته فاطمه کروبی او یک روز پس از انجام سفر مهدی کروبی که با همراهی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به کاشان انجام شده بودف از این خبر مطلع شده بود.

به نوشته سایت کلمه، دلیل انجام آن دیدار چندساعته دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نوروز سال ۹۱ در جایی در شمال ایران، اصرار نیروهای امنیت و اطلاعاتی بوده است.
میرحسین موسوی همراه با همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی، حدود ۹۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG