لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

ملاقات با امید بهروزی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در شهریورماه سال ۹۰ و در پی تشدید فشارها بر دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی و وکلای آنها، در فلکه گل سرخ شهر شیراز بازداشت شد. به گزارش وب سایت‌های خبری‌،‌ بازداشت خیابانی این وکیل دادگستری بدون ارایه حکم قانونی و قضایی صورت گرفت و خودروی او توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ضبط شد.

ملاقات با امید بهروزی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00

امید بهروزی تا زمان نخستین ملاقات با خانواده خود، ‌۵۰ روز را در سلول‌های انفرادی بند امنیتی زندان اوین و تحت بازجویی گذراند.

با وجود آنکه امید بهروزی همراه با دیگر وکلای دروایش گنابادی تا آبان ماه سال ۹۱ بیش از ۱۵ ماه را در بازداشت و زندان اوین گذرانده اند، اما همچنان برگزاری رسیدگی اتهامات دادگاه خود را انتظار می کشند.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG