لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۸

ملاقات با امید خوارزمیان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از بازداشت‌شدگان پس از عاشورای سال ۸۸ در دی‌ماه آن سال است، که به اتهام شرکت در تجمع غیرقانونی یک ماه پس از واقعه عاشورای سال ۸۸، بازداشت و به سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی زندان اوین انتقال یافت.

ملاقات با امید خوارزمیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:57 0:00

​امید خوارزمیان یک ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین، در سلول‌های انفرادی نگاه‌داری می‌شد تا اینکه با سپردن وثیقه موقتا آزاد شد. آقای خوارزمیان که پیش از بازداشت، کارمند یکی از هتل‌های بین‌المللی در تهران بود، در آذرماه سال ۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد.

به گفته خود او، اتهاماتش، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی بود که در کیفرخواست قاضی ابوالقاسم صلواتی فتنه ۸۸ خوانده شده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG