لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۷

ملاقات با افشین کرم‌ پور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در شهریورماه سال ۹۰، ‌به عنوان وکیل دراویش نعمت‌اللهی پس از حوادث شهرستان کوار که به درگیری بین دراویش و نیروهای لباس شخصی انجامیده بود به فرمانداری شهرستان کوار استان فارس دعوت شده بود. قرار بود او به عنوان وکیل دراویش درباره آن رویداد‌ها با مسوولان شهرستان بحث و گفت‌و‌گو کند، ‌اما در‌‌ همان دعوت بازداشت شد.

ملاقات با افشین کرم پور
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:31 0:00

افشین کرم‌پور، ‌پس از بازداشت به مکان نامعلومی انتقال یافت و پس از آن، همراه با دیگر دراویش بازداشت شده، ‌دست اندرکاران سایت «مجذوبان نور» و وکلای دراویش، به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شد.

​عناوین اتهامی آقای کرم‌پور همچون دیگر دراویش و دست اندرکاران وب سایت مجذوبان نور، ‌تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی، تشکیل گروه و عضویت در گروه انحرافی و اخلال در نظم عمومی عنوان شده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG