لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۳

ملاقات با افشین سهراب‌زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

تایید حکم دادگاه بدوی در زندان میناب به دست این زندانی سیاسی عقیدتی رسید، او در اعتراض به شرایط خود و تبعید به زندان میناب با خوردن شیشه‌های لامپ زندان و زدن رگ خویش، خودکشی کرد، اما مسوولان زندان با انتقال او به مراکز درمانی، او را از مرگ نجات دادند.

ملاقات با افشین سهراب زاده
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:45 0:00

افشین سهراب زاده، در خردادماه سال ۸۹ در جاده سنندج به سقز بازداشت شد و پس از تکمیل بازجویی های اولیه به اداره اطلاعات شهر سنندج، مرکز استان کردستان منتقل شد.

گفته می‌شود او پس از مدتی همکاری با حزب کومله به ایران بازگشته و خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد ‌و با گرفتن آنچه به اصطلاح «امان‌نامه» انامیده می‌شود، آزاد شده بود، اما پس از آزادی یک بار دیگر در راه سنندج به سقز، بازداشت شد. محاربه از طریق عضویت در احزاب معاند کردی، اتهام آقای سهراب‌زاده اعلام شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG