لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۸

ملاقات با علی اکبر محمدزاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در مدتی که زندانی بوده، ‌در نامه‌هایی جداگانه بیش از هزار و پانصد نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه از مسوولان قضایی خواستند تا دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف را آزاد کنند.

ملاقات با علی اکبر محمدزاذه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:55 0:00

علی اکبر محمدزاده، ‌یک روز پس از اعلام درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برپایی تظاهراتی در حمایت از خیزش جهان عرب در بهمن ماه سال ۸۹، هنگام خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بر اساس گزارش‌ها، ‌ بازداشت این فعال دانشجویی با ضرب و شتم همراه بود.

علی اکبر محمدزاده، ‌نزدیک به دو ماه را در سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی زندان اوین گذراند. ​ پرونده این فعال دانشجویی، ‌با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، تجمع و تبانی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی، بررسی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG