لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۶

ملاقات با علی نجاتی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

برای یک اتهام دو بار حکم گرفت و با وجود آنکه با نظر مقام‌های پزشک قانونی تحمل زندان می‌تواند برایش مشکلاتی جدی به همراه داشته باشد، مسئولان زندان حاضر به آزادی او نیستند.

ملاقات با علی نجاتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00

کارگر اخراجی و عضو هیت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه است. علی نجاتی تجربه چندین بازداشت را در کارنامه خود دارد، اعتصاب‌های کارگری کارگران صنایع نیشکر هفت‌تپه عامل اصلی این بازداشت‌های مکرر او بود.

وقتی برای دومین بار با‌‌ همان اتهام قبلی محاکمه می‌شد به تکراری بودن اتهام اعتراض کرد، همین اعتراض در دادگاه بدوی برای علی نجاتی، حکم تبرئه را به همراه داشت، اما شکایت دادستان از حکم تبرئه این فعال کارگری باعث شد تا در دادگاه تجدید نظر آقای نجاتی به حبس محکوم شود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشارآن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG