لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

ملاقات با علی رشیدی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در آبان‌ماه سال ۹۰، جبهه ملی ایران در انتقاد به وضعیت اقتصادی ایران، بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن بیانیه، به استناد آمار و ارقامی، به تشریح اوضاع پرداخته بود.

ملاقات با علی رشیدی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00

کوتاه زمانی پس از انتشار آن بیانیه در آبان ماه سال ۹۰، علی رشیدی، اقتصاددان و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران بازداشت شد. اتهام او نوشتن بیانیه این حزب و تشکل سیاسی بود که به باور مسوولان امنیتی و اطلاعاتی، توسط آقای رشیدی نوشته شده بود.

پرونده اتهامات آقای رشیدی با اتهاماتی همچون توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام که مصادیق این اتهامات به محتوای‌‌ همان بیانیه مرتبط بود، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی فرستاده شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG