لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

ملاقات با علیرضا روشن


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

شاعری است روزنامه نگار، درویشی، نویسنده. به قول خودش، «هر جا پا بدهد یکی از این‌هاست». او، نیمه شبی در میانه شهریورماه سال ۹۰ همراه با چند نفر دیگر از گردانندگان سایت مجذوبان نور که اخبار مربوط به دراویش گنابادی را پوشش می‌دهد، بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال یافت.

ملاقات با علیرضا روشن
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:46 0:00

علیرضا روشن، در آن زمان مسوولیت سرویس کتاب روزنامه شرق را نیز برعهده داشت. آقای روشن که به جز روزنامه شرق با روزنامه‌های همشهری و فرهنگ آشتی هم سابقه همکاری داشته، دو مجموعه شعر به زبان‌های فارسی و فرانسوی منتشر کرده است.

پرونده این نویسنده و روزنامه نگار، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی بررسی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG