لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

ملاقات با علی عجمی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

«من مانده‌ام و ایستاده‌ام که همین را بگویم: جهانی بهتر ممکن است با همین خاک.» این را در معرفی وبلاگش «جهانی بهتر»، نوشته است. گویی ساختن جهانی بهتر تمام آرزوی اوست و برای تحقق این آرزو هرجا که بوده تلاش کرده است.

ملاقات با علی عجمی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00

علی عجمی، سردبیر نشریه دانشجویی «جهانی بهتر»، در بهمن ماه سال ۸۸، چند ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن با هجوم ماموران امنیتی و اطلاعاتی به خانه پدری‌اش در روستایی از توابع سبزوار در شمال شرقی ایران بازداشت شد. ارسال پرونده این فعال دانشجویی به دادگاه که براساس اعترافات او تحت فشار و شکنجه و نظر ماموران وزارت اطلاعات تکمیل شده بود او را در برابر قاضی صلواتی قرار داد با اتهامات تبلیغ و تبانی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی.

***اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.​

XS
SM
MD
LG