لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۶

ملاقات با علی ملیحی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

ماموران امنیتی در دی‌ماه سال ۸۸، تلاش کردند علی ملیحی را بازداشت کنند اما موفق نشدند. یکی از دوستانش می‌گوید پس از آن بود که به این فعال دانشجویی توصیه کرده از ایران خارج شود اما علی ملیحی که به طنازی در گفتارش شهره است، گفته بوده تا این‌ها را ایران بیرون نکند، بیرون برو نیست.

ملاقات با علی ملیحی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:54 0:00

علی ملیحی، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان ادوار تحکیم وحدت است و از آنجا که روزنامه نگار هم هست، مسوولیت روابط عمومی و اطلاع رسانی ادوار تحکیم به او محول شد. در بهمن ماه ۸۸ و در جریان بازداشت‌های گسترده فعالین سیاسی، اجتماعی و مطبوعاتی در پی یورش ماموران به منزلش بازداشت شد.​

پرونده او با اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، شرکت درتجمعات غیرقانونی، نشر اکاذیب و توهین به رییس جمهور در فرودین ماه سال ۸۹ به دادگاه ارسال شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG