لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

ملاقات با امیر خرم


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

«هرگز امیدت را، عشقت را و ایمانت را به چیزی مفروش/ می‌دانم آن روز خواهد آمد/ دیگرگونه روزی از پس امروز.» این آخرین سروده اوست که در وبلاگش منتشر شده است، پای شعرش نوشته، بهمن ۸۸، زندان اوین، بند ۲۰۹.

ملاقات با امیر خرم
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00

امیر خرم، عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران و از مجروحان جنگ هشت ساله ایران و عراق، در بازداشت‌های پس از عاشورای سال ۸۸، همراه با بسیاری دیگر از فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شد.

پرونده این عضو ارشد نهضت آزادی ایران، در مهرماه ۸۹، با اتهاماتی هم چون «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در شورای مرکزی نهضت آزادی و تبلیغ علیه نظام به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی ارسال شد.​

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG