لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

ملاقات با حسین اعظامی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از جمله بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات بود که به دادگاه‌های دسته جمعی آورده شد و در آن دادگاه‌ها که جریان برگزاری آن از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد، علیه خود اعتراف کرد.

ملاقات با حسین اعظامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:51 0:00

حسین اعظامی، در تجمع‌های اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴‌خرداد سال ۸۸، در تهرانپارس بازداشت شد. آن طور که او در دادگاه خود گفت، در جریان بازجویی‌ها تحت شرایطی ویژه، اعترافاتی کرده بود که در دادگاه برخی از آن‌ها را تکذیب کرد.

در ‌‌نهایت اتهامات حسین اعظامی، اقدام علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه اعلام شد. ​

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG