لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۳

ملاقات با اشرف علیخانی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در وبلاگش درباره آزادی موقت خود نوشته، فکر می‌کرده غیرسیاسی بودن و بی‌گناهی‌اش برای ماموران اثبات شده و برای همین او را آزاد کرده‌اند.

ملاقات با اشرف علیخانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00

اشرف علیخانی، وبلاگ نویس، در بهمن ماه سال۸۸ با هجوم ماموران وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت شد، او را مستقیم به زندان اوین منقل کردند، اما پس از شانزده روز به قید وثیقه آزادشد.

در تیرماه سال ۸۹، پرونده او به دادگاه انقلاب ارسال شد تا در برابر قاضی صلواتی به اتهاماتی از قبیل، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط با شبکه ماهواره‌ای ضد انقلاب و ارسال ایمیل و انتشار مطالب موهن نسبت به نظام اسلامی در فضای مجازی» پاسخ گوید.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر، وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG