لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

ملاقات با عاطفه نبوی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

با خودت می‌گویی «نگران نباش، زمان به نفع تو سپری می‌شود هر چه که می‌گذرد به پایانش نزدیک می‌شوی، اما وقتی در زندان ۳۰ ساله شدی و معیارت به جای ساعت و ماه و روز تبدیل به سال شد دیگر از زمانی که می‌گذرد احساس برد نمی‌کنی.» این متن دست نوشته عاطفه نبوی، فعال دانشجویی زندانی است.

ملاقات با عاطفه نبوی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00

​عاطفه نبوی، همراه با پسرعمویش ضیا نبوی در شامگاه ۲۵ خرداد سال ۸۸، با هجوم ماموران به منزل یکی از دوستانش در تهران بازداشت شد.

پرونده اتهامات این دانشجوی کار‌شناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، ۵ ماه پس از بازداشتش به دادگاه انقلاب رفت. او متهم به هواداری از سازمان مجاهدین خلق بود، اتهامی که به گفته وکیلش نسرین ستوده که حال خود نیز زندانی است، تنها به دلیل عضویت عمویش در این سازمان برای او رقم خورد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG