لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

ملاقات با افتخار برزگریان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، ‌دبیر ستاد دانشجویی مهدی کروبی در شهر مشهد بود، او که پیش‌تر از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی بود، ‌پس از گذراندن چهار ترم محرومیت از تحصیل از دانشگاه اخراج شد.

ملاقات با افتخار برزگریان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:26 0:00

افتخار برزگریان در شهریورماه سال ۸۸، چند ماهی پس از اعلام نتایج انتخابات آن سال و وقایع پس از آن، ‌در شهر مشهد بازداشت شد، ‌دو ماه هیچ خبری از وضعیت این فعال دانشجویی نبود، بی‌خبری از وضعیت این فعال دانشجویی چنان بود که حتی شایعه کشته شدنش بر سر زبان‌ها افتاده بود.

افتخار برزگریان، در دادگاهی که به ریاست قاضی کاووسی در اردیبهشت‌ماه سال ۸۹، برگزارشد با اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی و برگزاری تجمعات غیر قانونی روبرو شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG