لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

ملاقات با قاسم احمدی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

سردبیر و از اعضای شورای سردبیری فصلنامه تئوریک «روژف» بود که در فروردین‌ماه سال ۹۰ توقیف شد، فصلنامه روژف توسط دانش آموختگان و دانشجویان کرد دانشگاه تهران منتشر می شد و تا زمان توقیف، بیش از ۱۰ شماره آن منتشر شده بود.

ملاقات با قاسم احمدی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00

قاسم احمدی، روزنامه نگار کرد، ‌در میانه اسفندماه سال ۹۱ همزمان با موج بازداشت روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی و مدنی کردزبان در شهرستان مهاباد بازداشت شد.

بازداشت قاسم احمدی با واکنش شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد، همراه شد که با صدور بیانیه‌ای، بازداشت او و دیگر روزنامه نگاران کرد زبان را محکوم کردند. سردبیر پیشین فصلنامه دانشجویی روژ‌ف، در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد، با اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشارآن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG