لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

ملاقات با قاسم شعله‌سعدی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

زمانی که او با نوشتن نامه‌ای انتقادی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، شرایط رهبر جهموری اسلامی برای احراز این پست را به چالش کشید، نوشتن نامه‌های انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی همچون این روز‌ها باب نبود. سال ۱۳۸۱ کمتر کسی جرات می‌کرد از آن دست نامه‌ها برای رهبر جمهوری اسلامی بنویسد، اما او نوشت.

قاسم شعله سعدی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:34 0:00

قاسم شعله سعدی از بابت آن پرونده که متهم به تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به آیت الله خمینی و آیت الله خامنه‌ای شد، مدتی را در بازداشت و زندان موقت گذراند، شکنجه‌ها و فشارهای آن دوران چنان بود که دچار ضایعه نخاعی شد. ۹سال بعد، در فروردین سال ۱۳۹۰، قاسم شعله سعدی بار دیگر با اتهامی مشابه‌ بازداشت شد.

***اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار فایل است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم‌اکنون با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.​

XS
SM
MD
LG