لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۵

ملاقات با قربان بهزادیان نژاد


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

سال‌ها همکاری و دوستی با میرحسین موسوی، سبب ساز شد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، ریاست ستاد انتخاباتی این نامزد انتخابات دهم ریاست‌جمهوری به عهده او گذاشته شود.

ملاقات با قربان بهزادیان نژاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:59 0:00

قربان بهزادیان نژاد، استاد میکروبیولوژی دانشگاه تربیت مدرس که ریاست بر «موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی» و نیز ریاست بر «موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران‌زمین» را عهده‌دار بود با حضور میرحسین موسوی در انتخابات به عرصه سیاست بازگشت.

او پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ و بالاگرفتن اعتراضات به نتایج آن انتخابات همچون بسیاری دیگر از فعالان سیاسی اصلاح طلب و نزدیکان به دو نامزد آن انتخابات یعنی مهدی کروبی و میرحسین موسوی در دی‌ماه همان سال، بازداشت و روانه زندان اوین شد.​

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG