لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

ملاقات با حسن اسدی زیدآبادی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

«حقوق‌بشر، پاسدار می‌خواهد.» این جان کلام یادداشتی بود که به مناسبت دهم دسامبر برابر با ۱۹ آذر، روز جهانی حقوق بشر در داخل زندان نوشت. دغدغه حقوق بشر، حتی در زندان هم، مسوول کمیته حقوق بشر سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحیکم وحدت)، را‌‌ رها نکرده است.

ملاقات با حسن اسدی زیدآبادی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:18 0:00

حسن اسدی زیدآبادی، از جمله اعضای سازمان ادوار تحیکم وحدت است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ستاد مهدی کروبی فعال شد. او در بازداشت‌های پس از انتخابات خرداد ۸۸، در آبان ماه‌‌ همان سال بازداشت شد.​

«اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «تشویش اذهان عمومی»، اتهامات این فعال دانشجویی اعلام شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG