لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۵

ملاقات با حسام فیروزی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

پزشک معالج احمد باطبی بود، ‌همان جوانی که عکسش در درگیریهای اعتراض‌های دانشجویی سال ۷۸، بر صفحه نخست نشریه‌ای نشست و برایش حکم زندان رقم زد. زمانی که احمد باطبی به مرخصی آمده بود ،‌پزشک معالج او شد.

ملاقات با حسام فیروزی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:21 0:00

محمدحسن یا حسام فیروزی، فعال حقوق بشر، وبلاگ‌نویس و پزشک، در اسفند ماه سال ۸۸، هم‌زمان با بازداشت گستردهٔ فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت شد. او متهم بود که به آسیب‌دیدگان اعتراض‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری کمک پزشکی و درمانی رسانده است.

پرونده این پزشک و کوشنده حقوق بشر با اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی رسیدگی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG