لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

ملاقات با خسرو کردپور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

به مدت هفت سال مدیریت وب سایت خبری «موکریان» را برعهده داشت که اخبار و تحولات مربوط به منطقه کردستان و دیگر شهرهای کردنشین منطقه غرب و شمال‌غرب ایران را پوشش می‌داد.

ملاقات با خسرو کردپور
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:35 0:00

خسرو کردپور در اسفند ماه سال ۹۱ در مهاباد بازداشت شد. یک روز پس از بازداشت این روزنامه نگار، برادر او مسعود کردپور که برای پیگیری وضعیت‌اش به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد مراجعه کرده بود نیز بازداشت شد.

پرونده او و برادرش، پس از ۱۵۰ روز بلاتکلیفی و حبس در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه، به دادگاه ارسال شد تا این دو روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در برابر قاضی جوادی‌کیا از خود دفاع کنند. اتهامات خسرو کردپور، محاربه و بغی، افساد فی الارض، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و نشر اکاذیب بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG