لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

ملاقات با مجید توکلی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

«شرف جنبش دانشجویی» می‌نامندش، آن قدر که در این سال‌ها بازداشت شده و حبس کشیده. برای نخستین بار پس از اعتراض به حضور محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه امیرکبیر در سال ۸۶ دستگیرشد. دومین بازداشتش، زمانی رقم خورد که در بهمن سال ۸۷، در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت حضور یافته بود.

ملاقات با مجید توکلی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:07 0:00

مجید توکلی برای سومین بار، پس از سخنرانی‌اش در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو و در بحبوحه اعتراض‌های مردمی به نتایج انتخابات سال ۸۸، بازداشت شد. بازداشتی همراه با خشونت و ضرب و شتم که به نوشته رسانه‌ها باعث تعجب رهگذران و عابران شد.

«اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به ریاست جمهوری»، اتهامات این فعال دانشجویی اعلام شد.

***اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار این فایل است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم‌اکنون با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.​

XS
SM
MD
LG