لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

ملاقات با مسعود حسین زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در دادگاهی که سه ماه پس از بازداشتش تشکیل شد حاضر به دفاع از خود نشد،‌ او جریان دادگاه،‌ روند دادرسی و بازداشت خود را غیرقانونی می‌دانست و با همین باور حاضر نشد در دادگاهی که آن را غیرقانونی تلقی می‌کرد، از خود دفاع کند.

ملاقات با مسعود حسین زاده
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

مسعود حسین‌زاده، فعال مدنی آذربایجانی،‌ در تیرماه سال ۹۱، با هجوم ماموران اداره اطلاعات تبریز به خانه پدری‌اش بازداشت شد. او در زمان دانشجویی از فعالان دانشجویی دانشگاه تبریز به شمار می‌رفت و مدتی دبیری تشکلی به نام «آرمان» را برعهده داشت.

این فعال مدنی سه ماه را در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات تبریز گذراند و نهایتا در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران، ‌محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG