لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۶

ملاقات با مهدی تاجیک


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

با زندان و بازداشت بیگانه نیست،‌ برای نخستین بار در سال ۸۴ زمانی که فعال دانشجویی بود، بازداشت شد، آن بازداشت پس از چند روزی با آزادی او به پایان رسید.

ملاقات با مهدی تاجیک
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:16 0:00

مهدی تاجیک برای دومین بار در اردیبهشت ماه سال ۸۵، بازداشت شد، این‌بار حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران مسوول بازداشت آقای تاجیک بود.

مهدی تاجیک در اردیبهشت ماه سال ۸۶ نیز برای سومین بار به جرم اهانت به رهبر جمهوری اسلامی ایران در نشریه ای دانشجویی، بازداشت شد، اتهام او و شمار دیگری از دانشجویان بازداشت شده، راه اندازی «سازمان نواندیشان دموکرات ایران» بود.

این فعال دانشجویی بار دیگر، پس از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و اعتراضات پس از آن در عاشورای سال ۸۸ بازداشت شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG