لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

ملاقات با میثاق یزدان‌نژاد


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در شهریورماه سال ۸۶، پس از آنکه در مراسم نوزدهیمن سالروز بزرگداشت زندانیان سیاسی عقیدتی اعدام شده در سال ۶۷، در گورستان خاوران تهران حاضر شده بود، در منزل پدری‌اش بازداشت شد.

ملاقات با میثاق یزدان نژاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:27 0:00

میثاق یزدان‌نژاد، در زمان بازداشت و زندانی شدن، دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور و ۲۱ ساله بود. این دانشجو، در حالیکه از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد بازداشت و زندانی شد و تحمل شرایط زندان به ویژه هفت ماه حبس در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، وضعیت روحی او را وخیم‌تر کرد.

پرونده میثاق یزدان‌نژاد، به اتهام شرکت در مراسم غیرقانونی، ارتباط با گروههای معاند نظام جمهوری اسلامی ایران و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی رسیدگی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG