لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۴

ملاقات با میترا عالی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف در مقطع فوق لیسانس است، قرار بود در مردادماه سال ۹۱ از پایان نامه کار‌شناسی ارشد خود دفاع کند که فراخوانده شدنش به زندان اوین برای اجرای حکم، مانع از دفاعش شد.

ملاقات با میترا عالی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00

میترا عالی‌، برای نخستین بار در بهمن ماه سال ۸۸، ‌ در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها به نتایج انتخابات‌‌ همان سال و تجمع‌های خیابانی آن روز‌ها بازداشت شد. او که رتبه ۷ کنکور کار‌شناسی ارشد در رشته مهندسی پزشکی را از آن خود کرده است، ‌عضو «بنیاد ملی نخبگان ایران» است.

میترا عالی، برای دومین بار در اسفندماه سال ۸۸، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات در تهران احضار شد و از پس آن احضار مدتی را ناپدید بود تا مشخص شد که این فعال دانشجویی به زندان اوین منتقل شده است.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG