لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

ملاقات با محمدصادق ربانی املشی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

ظهر عاشورای سال ۸۸ در دی ماه آن سال،‌ در پی بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات آن روز، زمانی که در خیابان به سمت خانه می‌رفت، ‌با یورش لباس شخصی‌ها، ‌بازداشت و روانه بازداشتگاه شد.

ملاقات با محمد صادق ربانی املشی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:47 0:00

محمدصادق ربانی املشی،‌ استاد دانشگاه،‌ عضو هیات اجرایی شورای ملی صلح و برادر آیت‌الله محمدمهدی ربانی املشی است که در سال‌های دهه شصت پیش از درگذشتش،‌ عضو شورای نگهبان و مدتی دادستان کل ایران بود.

آقای ربانی املشی در سال ۸۹ در برابر قاضی محمد مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی قرار گرفت و محاکمه شد. بخشی ازاتهامات او، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی، اعلام شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG