لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۹

ملاقات با محمدعلی شمشیر زن


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار استان فارس است. او نیز همچون دیگر دراویش ساکن آن منطقه، پس از بالاگرفتن درگیریهای روی داده در این منطقه و افزایش فشار‌ها بر دراویش گنابادی نعمت اللهی، ‌در اردیبشهت‌ماه سال ۹۱ بازداشت شد.

ملاقات با محمدعلی شمشیر زن
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:05 0:00

محمدعلی شمشیرزن، ‌پس از بازداشت به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شیراز و پس از آن به محل بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ شیراز منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. پس از آن به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

​اتهام او و دیگر دراویش بازداشت شده شهرستان کوار فارس، محاربه، فساد فی‌الارض، ‌حمل سلاح غیرمجاز و عضویت در فرق انحرافی اعلام شده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG