لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

ملاقات با محسن محققی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دوستان و همفکران سیاسی‌اش او را سهم خانواده مهدی بازرگان، ‌نخست وزیر دولت موقت و دبیر کل پیشین نهضت آزادی ایران، از زندان و بازداشت می‌نامند. عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران و داماد مهدی بازرگان است.

ملاقات با محسن محققی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:52 0:00

محسن محققی در دی‌ماه سال ۸۸، ‌در وقایع پس از عاشورای آن سال بازداشت شد، ‌بهانه ماموران اطلاعاتی و امنیتی برای بازداشت او، ‌حضورش در اعتراضات و درگیری‌های خیابانی عاشورای آن سال بود.

این فعال سیاسی در پی آن بازداشت، دو ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند تا اینکه با قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه اتهاماتش و صدور حکم موقتا آزادشد. محسن محققی، ‌در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG