لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۴

ملاقات با نصور نقی پور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در دوره آزادی موقتش از زندان، برای یکی از دوستانش تعریف کرده بود که در روزهای آخر بازداشت چهار ماهه، حتی چهره پدر، ‌مادر و نزدیکانش را از یاد برده بود، ‌از روزهای انفرادی و بازداشت اول، با عنوان «دوران تنهایی و انزوای شدید روحی» یاد می‌کرد.

ملاقات با نصور نقی پور
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:09 0:00

نصور نقی‌پور، طراح وب‌سایت و وب‌نگار است و البته فعال حقوق‌بشر. او در اسفندماه سال ۸۸ در روزهایی که اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت فعالان حقوق بشری در ایران را در دستور کار قرار داده بود، در قزوین، محل سکونتش بازداشت شد، در کوتاه زمانی این طراح وب‌سایت و وب‌نگار به زندان اوین در تهران منتقل شد و به بندهای امنیتی این زندان انتقال یافت.

​پرونده نصور نقی‌پور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و تبلیغ علیه نظام رسیدگی شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG