لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

ملاقات با نگین احمدیان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در اسفند ماه سال ۹۰، در کمتر از چند روز، یازده شهروند بهایی اهل مشهد، بازداشت و روانه بازداشتگاه شدند، نگین احمدیان از جمله این شهروندان بهایی بود. ​

ملاقات با نگین احمدیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:46 0:00

خانم احمدیان در حالی بازداشت شد که نزدیک به ۲۰ روز قبل پدر او، عزت الله احمدیان نیز بازداشت شده بود. این شهروند بهایی اهل مشهد، در فروردین ماه سال ۹۱، با سپردن وثیقه موقتا آزاد شد.

نگین احمدیان و دیگر هم پرونده‌ای‌هایش که چون او از شهروندان جوان بهایی اهل مشهد بودند، در آبان ماه سال ۹۱، در یکی از شعب دادگاه انقلاب این شهرستان، به اتهام تبلیغ علیه نظام تحت تبلیغ بهاییت و عضویت در جامعه بهایی محاکمه شدند. مصداق اتهام این افراد، برگزاری نمایشگاه خیریه صنایع دستی برای کمک به کودکان بی‌بضاعت و نیازمند بود که در بهمن ماه سال ۹۰ در شهر مشهد برگزار شده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG