لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۳

ملاقات با رشید اسماعیلی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان ادوار تحکیم وحدت و دانشجوی محروم از تحصیل کار‌شناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه علامه طباطبایی است.

ملاقات با رشید اسماعیلی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:51 0:00

در شهریورماه سال ۹۱، ماموران اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان، با مراجعه به منزل مسکونی‌اش او را بازداشت کردند، ماموران بازداشت کننده حتی به او اجازه ندادند تا به پدر و مادرش که در واحد بالایی منزلش ساکن بودند خبر بدهد، رشید اسماعیلی همراه با دو لپ تاپ تعدادی سی دی، یادداشت‌ها و وسایل شخصی‌اش بازداشت و به بازداشتگاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

اگرچه ماموران اطلاعات سپاه، اتهامات این فعال دانشجویی را اعلام نکرده‌اند، اما به گفته مادرش ماموران اتهامات آقای اسماعیلی را اتهاماتی مرتبط با جرائم اینترنتی ذکر کرده‌اند.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG