لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

ملاقات با سعید مدنی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

«جنبش سبز، بی‌تردید منشاء تغییرات و تحولات شگرف و دامنه‌داری در جامعه ایران شده و می‌شود که در‌‌نهایت محصول نهایی جامعه‌ای سالم‌تر، عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر خواهد بود، شک نکنید.»

ملاقات با سعید مدنی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:06 0:00

این‌ها بخش‌هایی از تحلیل او از جنبش اعتراضی مردم ایران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است. سعید مدنی‌، جامعه‌شناس، پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار ایرانی است.

نخستین بازداشت او به سال ۱۳۷۹ باز می‌گردد که همراه با ۱۴ فعال سیاسی ملی – مذهبی دیگر بازداشت شد، اتهام آقای مدنی در آن پرونده که به پرونده ملی مذهبی‌ها شهرت یافت‌، «عضویت در گروه‌های غیرقانونی، تبانی جهت ارتکاب جرم و تبلیغ علیه نظام» بود. سعید مدنی‌ در دی ماه سال ۹۰ باردیگر بازداشت شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG