لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۲

ملاقات با شیوا نظر آهاری


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

می گویند تمام دیوار سلول انفرادی اش که بیش از یکصد روز را در آن گذراند،‌ پر بود از جملاتی که دوست داشته برای خودش تکرار کند،‌ جملاتی که هر بار ماموران مجبورش می کردند آنها را از در و دیوار زندان پاک کند.

ملاقات با شیوا نظر آهاری
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:27 0:00

شیوا نظر آهاری،‌ فعال حقوق بشر،‌ عضو هیات موسس و دبیر سابق و سخنگوی کمیته گزارشگران حقوق بشر،‌ عضو فعال کمپین یک میلیون امضا و فعال حقوق زنان است. پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در محل کارش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بندهای ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

پرونده اتهامات خانم نظرآهاری در شهریورماه سال ۸۸،‌ به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد. در میان اتهامات این فعال حقوق کودکان،‌ از محاربه تا تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام درج شده بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG