لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۱

ملاقات با سروش ثابت


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

روزی که حکم زندانش صادرشد، برخی سایت‌های خبری فعال در حوزه حقوق بشر، ‌ با تیتر «دانشجوی نخبه به جای دانشگاه باید به زندان برود»، این خبر را منتشر کردند.

ملاقات با سروش ثابت
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00

سروش ثابت از فعالان دانشجویی طیف چپ است، ‌او توانست در سال ۸۱، ‌مدال برنز المپیاد کشوری کامپیو‌تر را از آن خود کند و در‌‌ همان سال مقام دومی جشنواره خوارزمی در رشته ریاضیات را نیز کسب کرد، اما در ‌‌نهایت نام او در میان دانشجویان ستاره‌دار بود.

سروش ثابت در سال ۸۶ بازداشت شد، ‌۴۵ روز را در بازداشت گذراند تا اینکه با سپردن وثیقه، ‌موقتا آزادشد. پرونده این دانشجوی نخبه با اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شد، ‌شعبه‌ای که ریاست آن برعهده قاضی محمد مقیسه بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG