لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

منصوره بهکیش: حکم قبلی تمام نشده بود، پرونده جدیدی گشودند


بگفته منصوره بهکیش حکم قبلی وی به حکم جدیدش اضافه شده است
بگفته منصوره بهکیش حکم قبلی وی به حکم جدیدش اضافه شده است

«منصوره بهکیش» که چهار برادر، یک خواهر و دامادشان را در جریان سرکوب‌های دهه ۶۰ خورشیدی از دست داده و از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران» است، به‌دنبال تأیید حکم ۷ سال و نیم حبس برای وی در مورد ماندن در خارج یا بازگشت به کشور بر سر دو راهی قرار گرفته است.

«منصوره بهکیش» از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران» که ماه پیش دادگاه تجدیدنظر حکم ۷ سال و نیم حبس برای وی را تائید کرد می‌گوید به حکم صادره اعتراض خواهد کرد.

وی که برای دیدار فرزندش به خارج از کشور سفر کرده به رادیو فردا می‌گوید از طریق وکیلش در جریان حکم صادره قرار گرفته است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:08:55 0:00
لینک مستقیم

شش عضو خانواده بهکیش در طول سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ هجری شمسی قربانی شدند؛ محمد بهکیش و سیامک اسدیان (داماد خانواده) در سال ۱۳۶۰ زهرا و محسن بهکیش در سالهای ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ و محمود و علی بهکیش در شهریور ۱۳۶۷.

«نیّره جلالی مهاجر» از مادران خاوران در سرکوبهای دهه ۶۰ پنج فرزند و دامادش را از دست داد
«نیّره جلالی مهاجر» از مادران خاوران در سرکوبهای دهه ۶۰ پنج فرزند و دامادش را از دست داد

منصوره بهکیش با اشاره به حکم قبلی‌اش در سال ۱۳۹۰ حاوی شـش ماه حبس تعزیری و سه سال و نیم تعلیقی می‌گوید سال ۱۳۹۵ هنگام سفر به خارج در فرودگاه جلویش را گرفته گذرنامه‌اش را ضبط کردند و در حالی پرونده جدیدی با همان اتهامات برایش گشودند، که دو ماه به پایان حکم تعلیقی وی مانده بود.

این بازمانده خانواده بهکیش اتهامات خود را «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت» عنوان می‌کند که بابت آن طبق حکم صادره در ۱۳ دی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده است.

توسل جمهوری اسلامی به اتهامات فوق علیه فعالان سیاسی، مدنی و صنفی ایران رایج بوده است.

به‌گفته منصوره بهکیش حکم قبلی چهار سال حبس تعزیری و تعلیقی به حکم جدیدش اضافه شده و اینک با ۱۱ سال و نیم زندان روبه‌روست.

وی می افزاید تمایلی به ماندن در خارج ندارد و برایش بسیار سخت است که در مرز ۶۰ سالگی بخواهد زندگی جدیدی شروع کند هرچند خانواده و دوستانش به او توصیه می‌کنند برنگردد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:07:25 0:00
لینک مستقیم

↲​منصوره بهکیش در گفتگو با رادیو فردا علاقمند بود تا مسائل خانواده‌اش طی سالیان متمادی را در قالب گفتاری که نوشته بود ثبت کند.

منصوره بهکیش فرزند «نیره جلالی مهاجر» از مادران خاوران، معروف به «مادر بهکیش» است، که در سال ۱۳۹۴ درگذشت.

XS
SM
MD
LG