لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

محمد مهدوی‌فر، مجروح شیمیایی جنگ ایران و عراق در حبس


محمد مهدوی فر معروف به شاعر شعر الفبا همزمان با اعتراضات دی‌ماه در ایران بازداشت و زندانی شد
محمد مهدوی فر معروف به شاعر شعر الفبا همزمان با اعتراضات دی‌ماه در ایران بازداشت و زندانی شد

گزارشها از ایران حاکی است محمد مهدوی فر، مجروح شیمیایی جنگ ایران و عراق که به «شاعر شعر الفبا» شهرت دارد بازداشت و زندانی شده‌است.

محمد مهدوی فر که در جنگ هشت ساله یک بسیجی غواص و تخریب‌چی بوده و پیشتر بدنبال سرودن شعر الفبا بازداشت و حکم حبس وی به جزای نقدی تبدیل شد. او در نامه‌های متعددی به رهبر جمهوری اسلامی که در فضای مجازی انتشار یافته وضعیت ایران را به شدت نکوهیده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:50 0:00
لینک مستقیم

«سعید غلامیان» وکیل مدافع محمد مهدوی فر به رادیو فردا می‌گوید موکلش در زندان اصفهان دورۀ حبس خود را طی می‌کند.

از وضعیت ایشان الان اطلاعی ندارم و خانواده شان با من تماس گرفتند با ایشان صحبت کردند گفتند که دو مرتبه با ایشان تماس گرفته شده یکی موقعی که دستگیر شدند و یکی موقعی که به زندان اصفهان تحویل شدند ولی بعد از آن نه ملاقاتی داشته اند نه بنده ملاقاتی داشته ام و نه اطلاع دیگری از ایشان داریم
«سعید غلامیان» وکیل دادگستری ایران

این وکیل دادگستری ایران با اشاره به حکم بدوی سه سال حبس و چهار سال تبعید برای محمد مهدوی فر به اتهام توهین به مؤسس و رهبر جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب می‌افزاید در پی اعتراض آنها و درخواست تجدیدنظر حکم وی به دو سال حبس تقلیل یافت و مورد تبعید از آن حذف شد.

سعید غلامیان تصریح می‌کند که حبس فعلی محمد مهدوی‌فر مربوط به شعر معروف وی بنام الفبا نیست که در پرونده قبلی از حبس به جزای نقدی تبدیل شد بلکه بخاطر ۲۹ نامه‌ای است که موکلش به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است.

به‌گفته وکیل محمد مهدوی فر موکلش شش ماه از حکم فعلی را در زندان کاشان طی کرده و یک ماه و نیم دیگر از حکم حبس وی باقی مانده است.

این وکیل دادگستری ایران با ابراز بی‌اطلاعی از وضعیت کنونی آقای مهدوی‌فر می‌گوید خانواده او با وجود دو بار تماس یکبار پس از دستگیری و بار دیگر پس از تحویل آقای مهدوی فر به زندان، هنوز نتوانسته‌اند با وی ملاقاتی داشته باشند.

XS
SM
MD
LG