لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

تحصن مخالفان توافق هسته ای در مقابل مجلس با «مداخله پلیس» پایان یافت


تعدادی از تحصن کنندگان درمقابل مجلس.
تعدادی از تحصن کنندگان درمقابل مجلس.

گزارش ها حاکی است که تحصن مخالفان توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی در مقابل مجلس با مداخله نیروی انتظامی پایان یافت. این عده از روز دوشنبه ۶ مهرماه در مقابل مجلس چادر زده بودند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بعد از ظهر شنبه، ۱۱مهر،برای دومین بار به شماری از تجمع کنندگان که همچنان به تحصن خود ادامه می دادند، برای پایان دادن به تجمع هشدار داد.

طبق این گزارش، اما با اصرار چند نفر از آنها به ادامه «اجتماع غیرقانونی خود» ماموران انتظامی « وارد عمل شدند و تجمع را متفرق کرده و باقی مانده موکب ها و چادرها را جمع آوری کردند.»

خبرگزاری ایرنا همچنین می گوید «برخوردی فیزیکی بین تجمع کنندگان و ماموران رخ نداد.»

این عده از روز دوشنبه گذشته در مخالفت با برنامه اقدام مشترک (برجام) با چادر زدن در مقابل مجلس تحصنی را با عنوان «غیرت، رد برجام» آغاز کرده بودند. فرماندار تهران روز جمعه این تجمع را غیر قانونی خوانده بود.

ظاهرا قرار است کمیسیون برجام مجلس روز یکشنبه گزارش بررسی توافق هسته ای را در صحن علنی قرائت کند و مخالفان خواستار رد این توافق هستند.

خبرگزاری ایرنا صبح شنبه گزارش داده بود که یک روحانی به نام عمار عمارلو، که خود نخستین اجتماع کننده بوده، پس از آنکه فرمانده نیروی انتظامی تهران از آن ها خواسته به تحصن خود پایان دهند، به دوستانش گفته که «از چند مسیر موثق، مطلع شده که رهبر انقلاب با ادامه این اجتماع مخالف هستند لذا باید به این اجتماع پایان داد.»

به گزارش ایرنا، این روحانی توضیح داده است که با تلفن حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران با سردار وحید، از مسئولان ارشد دفتر آیت الله خامنه ای تماس گرفته و او نیز تایید کرده که« نظر رهبری پایان این اجتماع است.»

او اضافه کرده که برای اطمینان بیشتر نیز واسطه ای حضوری «برای کسب تکلیف به بیت رهبری» فرستادند و همچنین حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان هم با حضور در جمع گفته که نظر شخص رهبری پایان دادن به این تجمع است.

حسین شریعتمداری قبلا در این محل حاضر شده و از تحصن حمایت کرده بود.

بنابراین گزارش، بعد از آن، تحصن کنندگان به جمع آوری چادرها پرداختند اما چند نفری اصرار داشتند که «این نظر دفتر رهبری است نه خود او» و حاضر به ترک محل نبودند اما بعد از ظهر شنبه با وارد عمل شدن ماموران انتظامی این تحصن پایان یافت.

XS
SM
MD
LG