لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

کشته شدن دو مأمور پلیس در ایرانشهر


معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن دو مأمور پلیس و زخمی شدن دو نفر دیگر در ایرانشهر در درگیری با افرادی که او «اشرار» توصیف کرده، خبر داده است. به گفته او دو تن از «اشرار» نیز کشته شدند.

علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، روز شنبه سوم بهمن، به خبرگزاری‌های گفت: «شب گذشته ۴ نفر از اشرار و سارقین مسلح ایرانشهر که تحت تعقیب بودند با مأموران درگیر و وارد یک منزل مسکونی در خیابان کشاورز جنوبی ایرانشهر شدند.»

او افزوده که این افراد اعضای یک خانواده را به گروگان گرفته و سعی داشته‌اند با سپر کردن آن‌ها بگریزند اما مأموران انتظامی موفق شدند پس از ۲ ساعت درگیری اعضای خانواده را آزاد کنند.

به گفته علی‌اصغر میرشکاری در این درگیری دو نفر از «اشرار مسلح» کشته و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، اسامی مأموران انتظامی کشته شده را استوار حیدری و استوار اسماعیلی اعلام کرده و همچنین گفته است که حال دو مأمور زخمی «رضایت‌بخش» است.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از آقای میرشکاری، از کشف سه قبضه سلاح کلاشنیکف و تعدادی سلاح و مهمات دیگر در این عملیات خبر داده است.

شهرستان ایرانشهر در ۳۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع است و مانند برخی مناطق دیگر این استان در سال‌های اخیر شاهد درگیری مأموران انتظامی و سپاه پاسداران با قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های مسلحی مانند «جندالله» بوده‌است.

در یکی از آخرین موارد، خبرگزاری مهر در ۱۸ آذرماه، به نقل از فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان از کشته شدن ۴ نفر در انفجار «تله انفجاری» در نیک‌شهر و مجروح شدن هفت تن دیگر خبر داده بود.

پیش از آن هم در مهرماه، علی جلیلیان، فرمانده نیروی انتظامی ایرانشهر، اعلام کرده بود که یک مأمور پلیس و یک معلم به دست «اشرار» کشته شدند.

علی اصغر میرشکاری، معاون امنیتی سیستان و بلوچستان در روز شنبه همچنین آمار و ارقامی را درباره عملیات نیروی انتظامی در سال جاری به خبرگزاری‌ها داده است.

به گفته او به خبرگزاری ایرنا، در سال جاری ۲۰۰ مورد عملیات «پاکسازی» انجام شده که در جریان آن‌ها ۳۵ تن از «اشرار» کشته و بیش از ۱۳۰۰ قبضه انواع سلاح، همچنین بیش از ۱۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است.

XS
SM
MD
LG