لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

سفارت بریتانیا در تهران از اواخر فوریه صدور ویزا را آغاز می‌کند


وزیران امور خارجه ایران و بریتانیا روز جمعه ۱۶ بهمن در لندن اعلام کردند که بخش صدور ویزا در سفارت بریتانیا در تهران به زودی آغاز به کار می‌کند.

محمد جواد ظریف و فیلیپ هاموند در حاشیه کنفرانس جمع‌آوری کمک برای آورگان سوریه در لندن دیداری کوتاه با هم داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای ظریف پس از این دیدار در کنفرانس مشترک خبری با فیلیپ هاموند گفت که دو طرف به توافق رسیده‌اند تا «چند هفته دیگر» صدور ویزا برای شهروندان عادی و گذرنامه‌های عادی را آغاز کنند.

وزیر امور خارجه بریتانیا هم گفت که بخش صدور ویزای سفارت این کشور در تهران تا «پایان ماه جاری میلادی» راه‌اندازی می‌شود.

سفارت بریتانیا در تهران چهار سال پیش در پی حمله شماری از بسیجیان و تخریب بخشی از اموال آن تعطیل شد و بریتانیا سفارت ایران در لندن را نیز بست، اما پس از امضای توافق هسته‌ای وین، با سفر فیلیپ هاموند به تهران سفارت این کشور نیز در شهریور ماه امسال بازگشایی شد.

با این حال، بخش صدور ویزای این سفارتخانه همچنان از ارائه خدمات خودداری کرده و متقاضیان ایرانی باید برای درخواست ویزا به کشور ثالثی بروند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار روز جمعه خود با وزیر خارجه بریتانیا در مورد مسائل منطقه‌ای، نحوه اجرای برجام (توافق هسته‌ای) و همکاری‌های بانکی و روابط اقتصادی دو کشور نیز گفت‌وگو کرد.

پس از تحریم‌ بانکی ایران از سوی اتحادیه اروپا، ارتباط بانک‌های ایرانی با سیستم ایمن مبادلات بانکی بین‌المللی موسوم به «سوئیفت» از اسفندماه ۱۳۹۰ قطع شد.

اما ولی‌الله سیف ، رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد که از ۱۲ بهمن ماه، مشکل ۹ بانک ایرانی برای اتصال دوباره به سوئیفت حل شده و این بانک‌ها اکنون به این سیستم متصل شده اند.

او افزوده بود که با این حال برقراری کامل ارتباط چند روز طول می‌کشد.

بنابر این گزارش، وزیر خارجه بریتانیا درمورد حل مشکل ارتباط بانک‌های ایران با بانک‌های بریتانیا گفته است که او در صدد است تا با همکاری همتایان آلمانی، فرانسوی و ایرانی خود این مشکل هرچه سریعتر حل شود، اما افزوده که موضوعاتی هنوز باقی است و در حالی که روابط عادی می‌شود و تحریم‌ها برداشته می‌شوند اما «بانک‌ها باید ضوابط قانونی‌شان را برای از سرگیری همکاری‌ها رعایت کنند».

XS
SM
MD
LG