لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

رفسنجانی: اختلاس‌های میلیاردی نتیجه گزینش‌های نادرست دولت پیشین است


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد، «اختلاس‌های میلیاردی» در کشور را نتیجه گزینش «نادرست» افراد در دولت پیشین خوانده است.

آقای رفسنجانی این سخنان را روز یکشنبه ۲۴ آبان، در دیدار با فعالان سیاسی استان مرکزی، و در پاسخ به «ابراز نگرانی» از حضور برخی نیروهای وابسته به دولت قبلی در بدنه ادارات و سازمان‌ها، و «کارشکنی آن‌ها در روند امور» عنوان کرده است.

او در این سخنان که در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش بازتاب یافته، گفته است: «متأسفانه یکی از کارهای دولت سابق، خانه‌نشین کردن نیروهای اصیل انقلابی در سراسر کشور بود که حتی استادان برجسته دانشگاه‌ها هم در امان نبودند که امیدواریم دولت در این خصوص و جایگزینی نیروهای دلسوز اقدام کند».

آقای رفسنجانی «سوءاستفاده‌های» شخصی و جناحی از بیت‌المال در دولت گذشته را، دلیل «فساد اداری» و «اختلاس‌های میلیاردی» خوانده و خواستار اصلاح مدیریت‌های کشور به دور از اغراض «شخصی و انتقام» و براساس مصالح نظام و منافع ملی شده است.

محمود احمدی‌نژاد و برخی از نزدیکان او از سوی مخالفان و برخی مقامات دولت حسن روحانی به ریخت و پاش درآمدهای نفتی و فساد گسترده اقتصادی متهم شده‌اند.

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز به‌خصوص در دو سال گذشته از عملکرد دولت‌های محمود احمدی‌نژاد انتقادهایی کرده بود و علاوه بر این گفته بود که در معرفی و حمایت از او حتی روحانیت هم مقصر بودند.

آقای رفسنجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «رکود اقتصادی» در کشور گفته است که «متأسفانه بعضی‌ها با ترس‌های غیرمنطقی و بی‌مورد از مسائل فرهنگی، در انجام کارهای اقتصادی مانع تراشی می‌کنند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران، علاوه بر این با مهم ارزیابی کردن انتخابات اسفند ماه امسال افزوده است که «همانگونه که مردم درانتخابات سال ۹۲ وارد شدند و کشور را از انحراف اجرایی نجات دادند در انتخابات اسفند هم حضور آن‌ها نظام را برای سال‌های بعد بیمه می‌کند».

اکبر هاشمی رفسنجانی مرداد ماه امسال در گفت‌وگو با «روزنامه آرمان» گفته بود: «در انتخابات مجلس مشخص خواهد شد که تمایل اکثریت مردم به چه نوع تفکری است همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری نشان دادند خواهان اعتدال و میانه‌روی هستند و تندروی را پس می‌زنند».

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار است همزمان هفتم اسفند سال جاری برگزار ‌شود.

XS
SM
MD
LG