لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۶

آیا «مبارزه» به دردسرش می‌ارزد؟


طرحی از «ترمه» هنرمند تصویرپرداز جنبش سبز
طرحی از «ترمه» هنرمند تصویرپرداز جنبش سبز

اعتراض مدنی و سیاسی به حکومتی که حق اعتراض را در بسیاری موارد به رسمیت نمی‌شناسد، چه دستاوردی دارد؟ در این برنامه که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، به هزینه و فایده مبارزه مدنی اختصاص داشت، از کسانی می‌شنویم که برای فعالیت مدنی هزینه پرداخته‌اند.

ساعت ششم - آیا مبارزه ارزشش را دارد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:53:41 0:00
لینک مستقیم

محمد نوری‌زاد، فعال مدنی و معترض سیاسی که به خاطر فعالیت‌هایش طعم زندان را چشیده، یکی از میهمانان رادیو فردا بود. او که در پی انتخابات ۸۸، تصمیم گرفت «اعتراض» را محور فعالیت روزمره‌اش قرار دهد، درباره این می‌گوید که آیا واقعا ارزشش را دارد؟ آقای نوری‌زاد از تهران و از منزل آتنا دائمی با ما صحبت می‌کرد؛ جایی که تعدادی از فعالان حوزه حقوق بشر برای همدردی با خانواده خانم دائمی گرد هم آمده بودند. خانم دائمی، به خاطر فعالیت‌های مدنی خود به هفت سال زندان محکوم شده است. در این برنامه مادر و پدر او و همچنین شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته شدگان اعتراضات ۸۸ هم از هزینه‌ای می‌گویند که خود و فرزندانشان پرداخته‌اند و از این که آیا احساس پشیمانی می‌کنند یا نه.

میهمان دیگر برنامه ساعت ششم مرتضی کاظمیان بود؛ تحلیلگر سیاسی و فعال مدنی و ملی مذهبی که او هم طعم زندان را در ازای فعالیت سیاسی چشیده است. آقای کاظمیان از پاریس با ما بود.

XS
SM
MD
LG