لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

هزینه و فایده ایران در سوریه


مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان سپاه در سوریه
مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان سپاه در سوریه

سعید سیاح طاهری، محمد کامران، مصطفی چگینی، مجید قربانخانی، محمد اینانلو. این پنج نام، آخرین نمونه از هزینه جانی ایران است در سوریه. پنج نظامی دیگر، که اخیرا نامشان به فهرست صدها نفره ای از کشته شدگان نیروهای نظامی ایران در دفاع از بشار اسد افزوده شد؛ فهرستی که شامل تعدادی از بلندپایگان نظامی جمهوری اسلامی هم می شود.

در همین حال اما مقام‌های جمهوری اسلامی همچنان بر موضع همیشگی خود تاکید می کنند که نظامیان ایران در جنگ سوریه حضور مستقیم ندارند و نقش آن ها صرفا «مستشاری» است.

ساعت ششم - هزینه و فایده ایران در سوریه
please wait

No media source currently available

0:00 0:52:53 0:00
لینک مستقیم

سوریه و موضع گیری کشورهای منطقه در قبال بحران آن، طی سال های گذشته، یکی از اصلی ترین نقاط افتراق و اختلاف در خاورمیانه و ورای آن بوده است؛ انتخابی که بر بسیاری رابطه ها سایه ای خاکستری انداخته، و گرمابخش بعضی رابطه های دیگر بوده است.

ایران در این بین از یک سو در تلاش است با حمایت قاطع از بشار اسد منافع استراتژیک خود را در منطقه حفظ و تقویت کند و از سوی دیگر در این مسیر هزینه سیاسی قابل توجهی پرداخت کرده است؛ هزینه ای در ابعاد تیرگی روابط با صفی از دشمنان اسد.

این هفته حسین آرین تحلیلگر نظامی و استراتژیک میهمان برنامه «ساعت ششم» بود تا در همراهی نظرات مخاطبان رادیو فردا به مساله هزینه و فایده حضور ایران در سوریه بپردازیم.

XS
SM
MD
LG